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El Volkswagen Up dice adiós a Latinoamérica

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Después de 8 años de intentos, el Volkswagen Up se retira de continente americano sin resultado alguno, ya que desde su presentación en 2013, este no ha tenido el éxito esperado en dicho continente a pesar de ser el coche más económico de la firma alemana.

Esto era algo que ya se veía venir, ya que el modelo producido en la planta de Taubaté, Brasil, redujo sus versiones para 2021 a tan solo una, la cuál era para 4 pasajeros y tenía un motor de 1.0 litro que generaba 101 caballos de fuerza.

Su paso por México fue más de lo mismo, estuvo desde 2016 hasta 2018 con carrocería de tres y cinco puertas, además de un motor atmosférico de tres cilindros y 1.0 litro que generaba 75 caballos de fuerza y 70 Lb-pie de torque.

Su lugar en la planta de Brasil se espera que lo ocupe la versión base del Volkswagen Polo, llamada Track, la cual se presentará en los próximos meses.

Aún así cabe decir que el Volkswagen Up continúa su producción en continente europeo con versiones de gasolina y eléctricas.

R.M.G

The Volkswagen Up says goodbye to Latin America

After 8 years of attempts, the Volkswagen Up withdrew from the American continent without any result, since since its presentation in 2013, it has not had the expected success in that continent despite being the most economical car of the German firm.

This was something that could already be seen coming, since the model produced at the Taubaté plant, Brazil, reduced its versions for 2021 to just one, which was for 4 passengers and had a 1.0-liter engine that generated 101 horsepower. force.

Its passage through Mexico was more of the same, it was from 2016 to 2018 with a body of three and five doors, in addition to a three-cylinder, 1.0-liter naturally aspirated engine that generated 75 horsepower and 70 lb-ft of torque.

Its place at the Brazil plant is expected to be taken by the base version of the Volkswagen Polo, called Track, which will be introduced in the coming months.

Even so, it can be said that the Volkswagen Up continues its production on the European continent with gasoline and electric versions.

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